دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

این وبلاگ قراره فضایی باشه برای حرف زدن من. البته نه به وسیله‌ی دهان، بلکه به وسیله‌ی دست‌هایی که تایپ می‌کنند!

بايگاني

TENET

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹، ۰۷:۴۶ ب.ظ

فیلم TENET رو دیدم و دوست دارم نظرم رو اینجا بنویسم. از ادامه مطلب به بعد اسپویله. فقط قبل از اسپویل کردن یه توصیه به کسایی که فیلم رو ندیدن و نمی‌خوان با اسپویل روبرو بشن دارم. اینکه از هر محتوایی که توش کلمه TENET بود فرار کنید. حتی اگه میگه اسپویل نمی‌کنم. چون هر کلمه درباره این فیلم اسپویله!



اول از همه از تجربه‌ام حین دیدن فیلم بخوام بگم، می‌تونم به این موضوع اشاره کنم که کل فیلم دستم روی دکمه spcebar بود و یه سری صحنه‌ها رو مجبور بود هی pause/play کنم تا یه کم از ریتم تند فیلم کم کنم. در کنار نظر خیلی‌ها، به نظر من هم یه جاهایی دیگه خیلی سخت میشد و به خودم می‌گفتم بیخیال ببین و رد شو! در نهایت هم یه ویدیو فارسی توی یوتیوب پیدا کردم به مدت نیم ساعت دوباره فیلم رو تعریف کرد و تحلیل کرد و تازه ابهاماتم برطرف شد! [لینک تحلیل فیلم در یوتیوب!]

به نظرم فیلم خوبی بود و به عنوان یه علمی-تخیلی خیلی وقت بود فیلم با موضوع زمان ندیده بودم و برام جالب بود. ولی مثل قبل‌ها که با دیدن علمی-تخیلی اصطلاحا خیلی حال می‌کردم، حال نکردم! چون احساس می‌کردم دیگه موضوعش برام جذاب نیست. چرا؟ چون به نظرم فیلم علمی-تخیلی اونجایی جذاب میشه که جهانی رو برات تصویر می‌کنه که دور از زندگی واقعی الان تو هست. تو فرصت می‌کنی برای چند ساعت بری توی یه جهان با قوانین خاص خودش یا در آینده و مغزت سوت بکشه! ولی الان، سال 2020، در حالی که درگیر به پاندمی هستیم و خودمون به نوعی داریم توی یه موقعیت تخیلی زندگی می‌کنیم دیگه این چیزها جذاب نیستن! من چنین حسی داشتم. اگه قبل از کرونا فیلم رو می‌دیدم شاید خیلی باهاش حال می‌کردم و شاید می‌اومد توی لیست بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی‌ای که دیدم ولی الان و با این اوضاع واقعا اون جذابیتی رو که باید داشته باشه نداشت.

اما یه موضوع دیگه هم این بود که خیلی فیلم سختی بود! یا حالا من پیر شدم و مغزم نمی‌کشه، یا هدف کارگردان سخت کردن داستان بود! و من واقعا یه جا گیج شده بودم که آیا اومدیم فیلم ببینیم و سرگرم بشیم یا پازل حل کنیم؟

در کل وقتی هم داشتم اون ویدیوی تحلیل فیلم توی یوتیوب رو می‌دیدم یاد قدیم افتادم. که شبها از شبکه یک و چهار فیلم سینمای جهان پخش می‌کردن و بعدش تحلیلش می‌کردن. حس کردم برگشتم به گذشته‌ها.

نظرات (۲)

  • هیـ ‌‌‌ـچ
  • شاید تقصیر «Interstellar» باشه که من نتونستم با «تنت» ارتباط برقرار کنم :/

    پاسخ:
    واقعا می‌تونه تاثیر داشته باشه. حداقل خود من پس ذهنم هی داشتم با interstellar مقایسه‌اش می‌کردم
  • غریبه ‌‌‌‌
  • بی مقدمه بگم که من دوستش نداشتم. از نولان بیشتر انتظار داشتم. کسی که Inception و Intersteller توی کارنامه اش داره... به قول تو خیلی سخت بود، تازه من به فیلمهای سختی که میبینی غبطه میخورم :) دید هنری و قوی داری، ماشالا بهت :) 

     

     

    پاراگراف آخر 😍🤩 من هم ذوق داشتم برای فیلمهای تلویزیون و نقدش. اون موقعها دسترسی به اینترنت مثل الان نبود که راحت جدیدترین فیلمها رو با زیرنویس دانلود کنیم :) سینما یک و سینما چهار اسم برنامه اش بود؟ سینما ماوراء رو هم گاهی میدیدم... 

    پاسخ:
    ماشالا به خودت :)))
    سختیش از جنس نیم‌کره چپ مغز بود‌، نیمکره چپم دیگه نمی‌کشید! ترجیح میدم فیلم سختی ببینم که بیشتر نیمکره راستم درگیر بشه!! :دی
    وااای آره سینما ماورا :)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی