دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

این وبلاگ قراره فضایی باشه برای حرف زدن من. البته نه به وسیله‌ی دهان، بلکه به وسیله‌ی دست‌هایی که تایپ می‌کنند!

بايگاني

...

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۲۲ ق.ظ

حالم بده. یه مصاحبه ست کردم و اول باید برم اونجا و واقعا حوصلشو ندارم! چون می‌دونم که نمی‌خوام اونجا کار کنم و صرفا واسه امتحان کردن میرم. چون اونجا رو دوستم بهم پیشنهاد داد یعنی طرف با دوستم آشناس! و چون اون کارو دیگه دوست ندارم. کاره در ادامه کار الانمه و دقیقا با همین فضا و من دیگه دلم نمی‌خواد تو این فضا کار کنم. اصلا واسه همینه که دارم از شرکت میام بیرون. نمی‌تونم هم بپیچونم و نرم چون آبروی دوستم میره. از طرفی آبروی خودم. طرف گفت ساعتی که من قراره برم قراره هماهنگ کنه مدیر و عامل و همه باشن! :|

دیروز دلم می‌خواست لاک بزنم و لاک جدیدمو امتحان کنم ولی ناخنای دستمو لاک نزدم چون امروز مصاحبه دارم. بعد با خودم فکر کردم چرا؟ کلا دو دلیل مسخره پیدا کردم! یکی اینکه ممکنه اونا ببینن و خوششون نیاد چون ممکنه مذهبی باشن!! که از خودم بدم اومد!! دومی هم اینکه ممکنه با همین یدونه لاک فرضی درباره من شکل بگیره و بعدا اتفاقی برام بیوفته که این روزا تو توییتر زیاد درباره‌اش خوندیم! و باز حالم از خودم بد شد. بعد لاکه چه رنگیه؟ نود!

شما معمولا چطوری به یه مجموعه میگید که نمی‌خواهید باهاشون همکاری کنید؟ مودبانه و محترمانه با یه دلیل منطقی.

نظرات (۶)

  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • حالا از اون مسائل که گذشته برای مصاحبهٔ کاری هر چی ساده‌تر و خلوت‌تر حضور پیدا کنی به نفعته، تقریباً همه جای دنیا هم موقع مصاحبهٔ کاری صاف و ساده‌تر از وقتای دیگه، ظاهر میشن.

    میگم به خاطر دلایل شخصی متأسفانه نمی‌تونم در کنارتون باشم و بهره ببرم، عذرم رو بپذیرید :)

    پاسخ:
    آره میگن تیپ آدم بهتره یه ترکیبی از تیپ هر روزش سرکار باشه ولی یه کم رسمی تر با نیم نگاهی به فضای محیط کاری ای که قراره بره مصاحبه کنه.
    والا رنگ لاک منم ساده بود :))) ولی به نظرم خوب شد لاک نزدم! من تو حرف زدن از دستام زیاد استفاده میکنم و فاصلم به مصاحبه کننده ها یه متر بود و ممکن بود حواسشونو پرت کنه.

    درباره جمله ات هم اینو گفتی تا حالا؟ چون من هربار گفتم «به دلایل شخصی» بیشتر براشون سوال شده! فکر میکنم تو کار باید شفاف بود و تا حدی درباره دلایل شخصی هم بهتره یه توضیحی بدیم.

    به نظرم اگر امکانش رو دارید رک بگید که تمایلی ندارید کاری مشابه کار قبلتون داشته باشید.

    اما اگر بخاطر دوستتون نمیتونید رک باشید بهتره یکی از شرایط کاری رو دلیل مخالفتتون بگید.

    پاسخ:
    مشکلی تو رک بودن ندارم. به خاطر دوستم باید دلیل محکمی میگفتم. در نهایت مصاحبه رو رفتم و مهلت هم برای فکر کردن گرفتم. فکر میکنم از سوالاتی که من از مجموعه کردم یه کم برای خودشون هم مشخص شد بیشتر چه چیزایی برام مهمه و با همونا میتونم بگم چرا تمایلی به همکاری ندارم :)
    مرسی از پیشنهادت

    خب مسلما الان مصاحبه کاری رو رفتی اما چون لاک خیلی کمرنگ و کرم رنگ هست رو من میزدم :) معمولا اینجور رنگ ها جلب توجه انچنانی نمیکنه و این روزا به لطف کاشت ناخن و یسری مسائل که رایج شده دیگه یک لاک ساده تابو محسوب نمیشه برای محل کار

     

    خب کاش  میشد توی لفافه یسری دلیل که از کار فعلیت خسته ای رو میگفتی، شاید باتوجه به توانایی هات در قسمت دیگه استخدام بشی.هوم؟

    پاسخ:
    آره تابو نیست واقعا ولی یه چیزی رو متوجه شدم. اینکه خوب شد لاک نزدم چون دقیقا لاک حواس آدما رو پرت میکنه به دستا نه به حرفا! منم خیلی زیاد از دستام برای حرف زدن کمک میگیریم برای همین میبینم از یه جایی طرف دیگه حواسش پرت شده.

    راستش اتفاقا تو لفافه هم گفتم. یعنی هرچی میگفتم اونجا فلان بود میگفتن نه اینجا اونجوری نیست و فلان... بعد سوالامو که پرسیدم (چیزایی که برام مهم بود بدونم) برای هر دو طرف مون مشخص شد که خیلی دوست ندارم این مدل کارو و این مدل شرکتو اصلا!
  • صدرا ارجمند
  • من اگه باشم، دو حالت داره! اگه کلا نخوام "هیچ" کاری کنم تو اون حوزه، اصلا مصاحبه هم نمیرم و بهشون خبر میدم که منصرف شدم. اما اگه به کار کردن علاقه دارم یا حتی نیاز دارم (نیاز مالی مثلا)، میرم برای مصاحبه و بعدش که اونجا و آدماشو دیدم تصمیم میگیرم که میخوام استخدام شم یا نه... اگه هنوزم نظرم منفی بود باز بهشون اطلاع میدم که امکان کار کردن توی مجموعه ی اونا برام وجود نداره و ازشون بابت مصاحبه تشکر میکنم.. خلاص :)

    درمورد لاک زدن هم یه چیز فقط میخوام بگم: خودت باش! اگه "خودت" لاک میزنه، بزن.

    پاسخ:
    میدونی دقیقا به نظر من هم درستش همینه که گفتی... ولی اینجا من رودربایستی داشتم با دوستم که من و اون مجموعه رو به هم معرفی کرده بود.
    یه کم وقت گرفتم فکر کنم... ولی به زودی میگم نمیام و خلاص :)
  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • آره پیش اومده که البته از جزئیاتش سوال نکردن ولی اگه هم می‌پرسیدن می‌گفتم مربوط به زندگی شخصیمه و تمایلی به صحبت کردن در موردش ندارم

    پاسخ:
    جالبه که به مدیر من برخورد وقتی گفتم به دلایل شخصی :)
    گفت یعنی به تو چه :دی
  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • اصولاً آدمای فضول این برداشتو می‌کنن!

    پاسخ:
    از یه زاویه دید نگاه کنی اره این برداشت ادمای فضوله ولی اژ یه زاویه دیگه این برداشت ادماییه که فکر میکنن تو دایره امن تو هستن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی