دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

این وبلاگ قراره فضایی باشه برای حرف زدن من. البته نه به وسیله‌ی دهان، بلکه به وسیله‌ی دست‌هایی که تایپ می‌کنند!

بايگاني

روزه

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶ ب.ظ

خب فکرامو کردم :)

روزه تکنولوژی نمی‌گیرم، چون نمی‌خوام و شرایطش رو هم ندارم. اما روزه سوشال مدیا و سوشال نتورک می‌گیرم. صرفا برای به بطالت نگذروندن این مدت طلایی و اینکه گند نزنم به خودم!

برنامه سفت و سختی هم نیست، اگه احساس کردم سفت و سخت و جانکاهه و داره نتیجه عکس میده با انعطاف تمام تغییرش میدم. از طرفی هم چون تا حالا از این روزه‌ها نگرفتم این فعلا دست گرمیه. البته اون مدت زمانی که اینترنت قطع بود بالاجبار روزه بودیم ولی خب من می‌پیچوندم میرفتم سریال دانلود می‌کردم و تمام زمانم به سریال دیدن گذشت. سه فصل سریال stranger things :|

حالا ماجرا از این قراره که اپ‌ها/ پلترفرم‌ها/هر چیزی هایی(!) رو که ناخودآگاه به سمتشون میرم و صرفا جنبه بطالت دارن برام رو حذف می‌کنم. با حذفشون چیزی رو از دست نمی‌دم. حذفی‌ها twitter و Instagram هستن. از لپ‌تاپ هم بازی‌ها. 

بقیه رو که نمیشه حذف کرد، محدود می‌کنم. YouTube, telegram, blog.

YouTube فقط یک چنل رو چک خواهم کرد اون رو هم notificationش رو فعال کردم که دیگه وارد اپ نشم.

Telegram یکم سخته احتمالا تغییر کنه. تا جایی که تونستم چنل‌های اضافه رو آرشیو کردم تا جلوی چشمم نباشن. براش زمان می‌ذارم. فقط بعد از ناهار چک بشه و اون هم فقط پیام های نخونده.

Blog هم صرفا برای نوشتن. خوندن فعلا تعطیل. 


حالا تکلیف بقیه اپ‌ها/ سایت‌ها/فلان‌ها چیه. اینجا باید آگاهانه عمل کنم. هر دفعه که خواستم ازشون استفاده کنم پنج ثانیه صبر کنم. و به اینکه می‌خوام چه استفاده‌ای و به چه مدت زمان بکنم فکر کنم. اگر منطقی بود ادامه بدم. اگر نه هم که هیچی.

اگه اولش یادم نبود اشکال نداره، هرزمان که یادم افتاد پنج ثانیه توقف و آگاه شدن. انگار خودتو واسه پنج ثانیه از زیر آب بکشی بیرون.

از فعالیتم و کلا روندش هم یه گزارش بنویسم. صرفا گزارش. Log!


فقط می‌مونه اینکه خب وقتی این کارای بالا رو نمی‌کنم پس چیکار کنم؟ جواب اینه که خب ماجرا دو وجه داره. من وقتی از این موارد استفاده میکردم، یا داشتم زمان رو می‌گذروندم فقط یا هم داشتم از یه چیزی فرار می‌کردم. برای حالت اول کلی کار متفاوت هست و موضوع بازه. برای کار دوم اما فکر کنم فعلا خودآگاهی و نوشتن کمک کنه. باز خیلی مطمئن نیستم.

فعلا همینا!

الان ساعت ۲۳:۴۹ هست. رسما روزه از ۰۰:۰۰ شروع خواهد شد :)

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی