دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

این وبلاگ قراره فضایی باشه برای حرف زدن من. البته نه به وسیله‌ی دهان، بلکه به وسیله‌ی دست‌هایی که تایپ می‌کنند!

بايگاني

...

سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۷ ق.ظ

تپ‌سی تو یکی از پوسترای تبلیغاتیش گفته:


زنده باد رانندگان همه‌ی تاکسی‌های اینترنتی

چون با هم آلودگی هوا را کاهش داده‌ایم.


و من یه سوال برام پیش اومده. دقیقا چطوری؟ چطوری آلودگی هوا رو کاهش دادن؟ وقتی من یه آژانش یا به قول این دوستان تاکسی اینترنتی می‌گیرم، ماشین دربست در اختیار منه. این چه فرقی با استفاده از ماشین شخصی داره؟ و اگه من یه نفر باشم که آژانس می‌گیرم دقیقا چه فرقی با یه ماشین تک‌سرنشین دارم؟

نظرات (۶)

  • آقـای چـشــمـ بـه‌راه
  • :))
  • بلوط خانوم
  • سلام
    فکر کنم خودشون رو با تاکسیهای خطی و یا مسافرکشهای شخصی مقایسه میکنن. خطی ها مجبورن از مسیر مشخص برن که غالبا پرترافیکه و طول میکشه و مصرف سوخت بالا میره. شخصی ها هم که همینطور خالی دور میزنن تا کجا مسافر گیرشون بیاد. 

    پاسخ:
    سلام :)
    اخه تاکسی‌های اینترنتی با تاکسی‌های خطی و شخصی قابل مقایسه نیستن، چون جایگزین هم نیستن. در واقع با آژانس و ماشین شخصی خود ادم فقط میشه مقایسشون کرد 
    اتفاقا توی سفر یکی از همین بیلیبوردهارو دیدم!نکته جالب توجه ش همینه!:|
    پاسخ:
    :)
  • میرزا مهدی
  • سلام من فکر میکنم منظورشون این بوده .. ببینید مسافربر های اینترنتی به دلیل اینکه کرایه ی کمتری میگیرن، ترجیح میدن سوخت کمتری بسوزونن. به همین دلیل وقتی مسافری رو پیاده میکنن به جای برگشت به نقطه ی مبداء همونجا میمونن. و موقع برگشت، یه مسافر سوار دیگه میکنن. حالا شما بیا تصور کن که اون راننده با یه رفت و برگشت دوتا مسافرو برای دوتا مسیر جابجا میکنه. ولی تاکسی تلفنی ها و آژآنسها برای حمل اون دو مسافر ، هرکدومشون مجزا باید برن سوار کنن، برسونن به مقصد، و بعد برگردن به نقطه ی اول خودشون. این برگشتن به نقطه ی اولشون که درواقع ضربدر دو میشه، فقط برای تهران تو یه ساعت، بیشتر از پنجاه تا ماشین میشه که فرض کنیم هرکدوم برای حدود ده کیلومتر بنزین میسوزونن. باز بیا تو تصوراتمون غرق بشیم. اون پنجاه تا ضربدر دو ، برار میشه با صدِ ضربدر حدود ده کیلومتر میشه هزار کیلومتر. هزار کیلومتر چقدر بنزین لازم داره، چقدر اصطحلاک و چقدر آلودگی... اون هم فقط برای یک ساعت تو شهر تهران././//
    نه؟ یا من در اشتباهم؟
    پاسخ:
    اینطوری هم میشه نگاه کرد 
  • میرزا مهدی
  • :)) همینجوری باید نگاه کرد. عمیق. نه سطحی////
    پاینده باشی دوست خوبم
    پاسخ:
    باشه
  • عینکی عینکی
  • خب این یه جور تبلیغ 
    ولی با کامنت آقای میرزا مهدی هم موافقم 
    پاسخ:
    بله تبلیغه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی