دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

این وبلاگ قراره فضایی باشه برای حرف زدن من. البته نه به وسیله‌ی دهان، بلکه به وسیله‌ی دست‌هایی که تایپ می‌کنند!

بايگاني

اومدم به مناسبت روز وبلاگ‌نویسی فارسی چندتا پیشنهاد وبلاگی بدم و بعد هم باقی عرایض!
پیشنهاد فیلم: «سر به مهر». درباره یه دختره که وبلاگ داره و تقرییا تمام حرف‌ها و روزمره‌هاشو تو وبلاگش می‌نویسه و ... (با بازی لیلا حاتمی عزیزم)
پیشنهاد کتاب: «مفید در برابر باد شمالی». درباره یک خانم و آقا که کاملا اتفاقی از طریق ایمیل با هم مجازی آشنا میشن و ... (من با این کتاب توی همین فضای وبلاگ آشنا شدم و خیلی شیرین بود)
پیشنهاد ویدیوی تبریک روز وبلاگ‌نویسی: «ویدیوی تبریک ویرگول». (لینک به صفحه اینستاگرامه ولی توی سایت خودشون هم ویدیو تبریک موجوده)
پیشنهاد چالش: «ده سوال وبلاگی». خودم هنوز شرکت نکردم ولی دوست دارم شرکت کنم. سوالای خوبی هستن به نظرم.

و اما از پیشنهادات که بگذریم یه موضوعی هست که مدتیه یه تیکه از ذهن منو به خودش مشغول کرده. اونم رفتارم توی این فضاست! فکر می‌کنم مشخصه که من خیلی دوست ندارم افراد زیادی وبلاگِ منو بخونن. معمولا لینک وبلاگم رو جایی نمی‌ذارم. البته در این مورد هم به خودم سخت نمی‌گیرم. به هر حال وبلاگه و پابلیک. تعداد زیادی وبلاگ رو دنبال می‌کنم و پست‌ها رو هم تا جایی که بتونم و روانم اجازه بده جسته گریخته می‌خونم. برای بعضی وبلاگ‌ها بیشتر برای بعضی کمتر. کامنت خیلی کم می‌ذارم و بیشتر خواننده هستم تا کامنت گذارنده. خیلی هم به این موضوعات مثل دنبال کردن خاموش و خواننده خاموش و اینها اعتقادی ندارم. چیزی که مدتیه دارم بهش فکر می‌کنم اینه که کسایی که اینجا رو می‌خونن رفتار من رو چطور می‌بینن توی این فضا؟ آیا این رفتار به نظرشون عجیبه؟ آیا درسته؟ آیا پذیرفتنیه یا نپذیرفتنی؟ آیا کسی که از خواننده خاموش خوشش نمیاد واقعا با اینکه من جسته گریخته خاموش بخونمش اذیت میشه؟ آیا کسی از من انتظار داره طوری غیر از این رفتار کنم؟ مثلا توی ارتباطات وبلاگی اکتیوتر باشم؟
من تصمیم ندارم روشم رو تغییر بدم چون این مدلی که اینجا هستم مدلیه که باهاش تقریبا 4 ساله دووم آوردم بدون هیچ حرکت انتحاری از جمله بستن وبلاگ یا بستن کامنت یا ننوشتن برای مدت طولانی و از این دست. ولی کلا کنجکاوم بدونم کسی که اینجا رو می‌خونه، حتی سالی یه بار، چه دیدی از من و از نوع رفتارم توی وبلاگ داره؟

امکان ارسال نظر به صورت ناشناس وجود داره. خوشحال میشم فیدبکتون رو از نوع حضورم توی وبلاگم بگیرم. فیدبک، نظر، فحش حتی :)

نظرات (۴)

من تقریبا هر نوع دخالتی در امور بلاگران رو جایز نمی‌دونم یا حداکثر مکروه می‌دونم :))

کامنتو ببنده، کامنت بذاره نذاره، خاموش یا روشن یا روشن/خاموش دنبال کنه، بخواد یه مدت بره یا حتی بخواد ببنده بره دیگه برنگرده! درسته گاهی ممکنه احساساتی بشم و دلم بخواد برعکس بشه تصمیمش، ولی کم پیش اومده برم بگم نه این کارو نکن. همونایی‌ام که گفتم نمی‌تونم دفاع بکنم از موضعم.

و اون‌هایی که یه استراتژی مشخص برای خودشون دارن رو بیشتر می‌پسندم.

پاسخ:
من ثبات رو بیشتر می‌پسندم. یه مدلی رو انتخاب کنم و ثبات داشته باشم. تغییر هم می‌تونم بدم ولی باز در نهایت پایدار بشه اون تغییر.
ممنون از نظرت
  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • هر طوری که دوست داری باش، کسی غلط می‌کنه بخواد بهت دستوری بده! البته که دستور دادن با انتقاد دو مقولهٔ کاملاً متفاوتن :)

    پاسخ:
    کسی دستور نداده به خدا :))
  • غریبه ‌‌‌‌
  • من اینجوری که هستی رو دوست دارم. یه سبک خاص داری و حفظش کردی و چقدررر عالی که اهل حرکت انتحاری نیستی چون هر چقدر هم حذف یه وبلاگ یا حرکتهایی چُنین 😁 به من نامربوط باشه ولی اذیتم میکنه. حتی الان مثلا یاد یه دوستی افتادم که یکساله وبش رو حذف کرده و خبری ازش نیست و من هنوز برام سواله که چرا؟؟ با اینکه شاید ارتباطم با ایشون در حد دو ماه یه کامنت بود! 

     

    چیزی که منو اذیت میکنه چه در مجازی چه واقعیت، تغییر بی دلیل و یهوییِ آدمهاست. مثلا اینکه طرف اول یه عالمه صمیمیه بعد یهو با حالت خوددرگیرانه ای تبدیل به یه غریبه میشه! یا برعکسش یا کلی حالت دیگه :) 

    که خدا رو شکر شما اهل این تغییرات صد و هشتاد درجه ای از یه صبح تا شب نیستی :) 

    اصل تغییر اجتناب ناپذیره، ولی یهوییش اذیت کننده است



    + یادم رفت تشکر کنم بابت پیشنهادات :) 

    فیلم رو دیدم و دوست داشتم، کتاب رو هم خواهم خواند

    ممنون

     

    پاسخ:
    مرسی از نظرت :)
    دقیقا ثبات داشتن همیشه باعث آرامشه
  • دُردانه ‌‌
  • من با نظر تسنیم موافقم.

    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی