دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

دست‌هایی که حرف می‌زنند

دست‌ها

این وبلاگ قراره فضایی باشه برای حرف زدن من. البته نه به وسیله‌ی دهان، بلکه به وسیله‌ی دست‌هایی که تایپ می‌کنند!

بايگاني

رزولوشن کتابی ۹۸

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۱ ق.ظ

دیشب بیکار بودم که همین‌جوری بیکارانه گفتم بذار سرچ کنم فلان، یا اصلا سرچ کنم کتاب برای فلان. یه کتاب اومد. رفتم نمونه‌شو توی یه اپ کتاب دیدم و خوندم وقتی رسیدم به اونجایی که میگه عزیزم پول بده، دیدم نمی‌تونم طاقت بیارم. خریدم و یه نفس (با یه استراحت به عنوان خواب شب) تا امروز عصر خوندمش. تموم که شد و آخیش گفتنام که تموم شد و به امشب که رسیدم تازه فهمیدم چه مرگمه که اینقدر امسال هی کتاب باز کردم و خوندم و نصفه رها کردم و کوهی از عذاب وجدان حمل کردم! یکی دو تا کتابو حتی سه بار از اول شروع کردم و نصفه ول کردم. 


اینا نتایجی هستن که بهشون رسیدم:

دلیل اول واسه این همه ناخونک زدن و نصفه ول کردنا اینه که من وقتی خسته‌ام، وقتی توی تختم دراز کشیدم و نا ندارم، تازه شروع می‌کنم به خوندن! نتیجه‌اش میشه چند صفحه مبهم و کتابی که تموم نمیشه و خسته کننده میشه و ... .

دلیل دوم هم کش دادن کتاباییه که نباید کش داده بشن. 

دلیل سوم وسواس واسه کتاباییه که دوست دارم یه نتی چیزی بردارم ازشون(باعث میشه هی نرم سراغشون)

و دلیل چهارم هم تلنباری از کتابهای نصفه‌اس که باعث میشه هی به خودم بگم اووووه این همه کتاب نخونده و نصفه دارم و نرم کتاب جدید باز کنم.


و اما رزولوشن کتابی امسال:

یک. برای خوندن وقت جداگانه اختصاص بدم و ترجیحا تو حالت خواب نخونم.

دو. صد در صد هیچ چیزی از کتابهای نصفه یادم نمیاد. حس مثبت بهشون پیدا کنم و کوله بار نصفه‌جاتی رو بذارم کنار. همه چی نو و دست نخورده!

سه. به نظرم برنامه داشتن اونم اگه منعطف باشه و استرس نده خیلی بهتر کمک می‌کنه. برنامه امسالم اینه که ... :دی

نظرات (۱)

دقیقا برنامم این بود که کتابای نصفه نیمم رو تو تعطیلات تموم کنم. دیشب دیدم حدود ده تان. منتفی شد. سعی میکنم کتابایی که شروع میکنم رو ازین به بعد تا ته برم!
پاسخ:
آره عملا تکلیفشونو مشخص کنیم. یا می‌خوام تا ته برم یا اصلا نخونم. نصفه ول کردن بدتره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی